sipka Den: 1.12 - 3.12 sipka
Chang Mai - nedopsano
1.12 - Prijezd do Chang Mai
V 6 rano vystupujeme v Chang Mai. Je tu desna zima, jeste ze mame mikiny na vrchu batohu. Cesta byla dobra, pred nami nikdo nesedel, takze mi sedackou nedrtil kolena, jak je bezne a ridic docela umel ovladat klimatizaci, takze neudelal z autobusu pojizdny mrazak, jak je take v Thajsku bezne. Pres noc byly 3 zastavky na WC a jedna na pozdni veceri.

V Chang Mai jsme si vzali tuktuka do centra. Uplne nechapu ten jejich system dohadovani. Jeden tuktukar nas lakal a smlouval o cene. Kdyz jsme se konecne dohodli, tak nas posadil do jineho tuktuka, ktery nas odvezl.

Je dost brzo a v Rose GH zrovna otviraji. Chlapek zdrazil ze 120B na 180B a slevit nechce. Argumentuje tim, ze ma vynikajici restauraci. Asi jsem blbej, ale tohle mi hlava moc nebere. Vzpomnel jsem si, ze minule bylo v pokojich dost hlucno, protoze GH stoji u krizovatky, k tomu to zdrazeni, tak to nebereme.
V ostatnich GH maji jeste zavreno, ale v Julii GH nam rikaji, ze si mame sednout u nich v restauraci a pockat na 9:00, kdy otviraji. Poctive cekame a mezitim prislo dalsich 8 lidi.
V 9:00 opravdu otevreli recepci, sdelili nam cenu za pokoj (240B s vlastni koupelnou, tepla voda) a zeptali se, zda mame rezervaci. Odpovidame, ze ne a oni, ze maji bohuzel plno. Tak tohle jsem take nepochopil. Jdeme do Whisky GH, ktery je asi 100m daleko. Nemaji tak peknou restauraci - ona to vlastne neni restaurace, jen veranda s kulecnikovym stolem. Vari jen snidani, ale pokoj s vlastni koupelnou a teplou vodou maji za 150B, to bereme.

V GH jsou 2 patra pokoju, dolni patro nema teplou vodu a pokoje nevypadaji tak hezky. Druhe patro ma teplou vodu a hezci pokoje. Cena stejna -> 2 lidi 150B, 1 clovek 100B.

Pozdeji jsme se v LP (rok 2002) docetli, ze Julie je jedno z nejlepsich misto pro nizkonakladove cestovalete. Tak proto maji plno -> jen nevim, proc na dvere nedaji cedulku "sorry full".

Ubytujeme se a jedeme tuktukem k indicke ambasade. Dohodli jsem se na 60B, ale ridic poradne nevi kde to je, a proto se nekolika jinych tuktukaru musi ptat na cestu. Jedna tuktukarka nam rika, ze ambasadu prestehovali a ze je to dal a meli bychom ridici dat neco malo navic. Ambasadu, podle nasi mapy, opravdu prestehovali a tak platime 70B a ridic vypada spokojene.
Na ambasade je jedna mila zenska, ktera dobre mluvi anglicky. Vysvetlil jsem ji situaci a ona rekla, ze vizum davaji do 10 dnu a plati pouze mesic od vydani. Pta se me proc potrebuji delsi. Odpovidam, ze nez se dostanu do Indie, tak bude tyden pruc a 14 dni az 3 nedele nemaji vyznam, protoze je v Indii vse strasne daleko. Navic Jana ma letenku az na konec unora. Na to mi rekla, ze mam pravdu, ale nevypadala, ze bude neco delat. Kdyz jsem se zeptal, zda muze napsat do Prahy, nebo s tim neco delat, tak se koukla do nejake knihy a rekla, ze ne. V Bangkoku to udajne bude stejne, ze pry se zmenili pravidla a mam proste smulu. Uz nas ma plne zuby a tak odchazime. Jdeme kousek pesky, najime se v jedne restauraci, kde meli reklamu na polevku za 10B. Byla to nejaka mistni specialita, kdy se misto vody dava nejaka omacka. Moc dobre to nebylo, ale poctive jsem to snedl.
Jedeme taxikem k letisti, kde je imigracni oddeleni. Jane v Praze rikali, ze ma vizum na 2 mesice, ale na letisti ji dali razitko povolujici pobyt jen 1 mesic.
Vlezeme na imigracni, kde to Jana vysvetli zenske. Zenska se nekam podiva a rika, ze 1.10. se zmenili podminky a pro CR je vizum jen na mesic. To, ze Jana dostala vizum pozdeji a rikali, ze je na 2 mesice ji nezajima. Ukazuji svuj pas, kde mam stejny druh viza a platnost razitka 2 mesice. Zenska si vezme oba pasy a jde za sefovou. Ta nekam telefonuje a pak rika, ze 1 mesic je dobre a posila nas do vedlejsi budovy, kde prodluzuji viza.
Prodlouzeni viza o dalsi mesic stoji 1900B, coz je vice nez cena samotneho viza. Povoleni dalsiho vstupu stoji 900B a mam pocit, ze pak zase daji mesicni platnost, takze by se skoro vyplatilo odjet nekam na jeden den.
Nechceme to platit a tak znova vysvetlujeme celou situaci. Chlapek u okenka si zase pozval na pomoc sefa a dopadlo to tak, ze Jana si musi vizum prodlouzit za tech 1900B a me doporucuje take prodlouzeni. Udajne mi dali spatne razitko a budu mit na letisti velke problemy. 1900B je dost penez a tak to risknu, ze mi to projde.
Prodlouzeni bylo hotove za 40 minut. Chvili courame po meste a v 16:30 volame na indickou ambasadu do Prahy. Prvni pokus stal 20B za minutu a nebylo nic slyset. Ve vedlejsim obchode nabizeji volani z mobila za 15B/min. Spojeni je kvalitni a tak Jana vysvetluje celou situaci a zduraznuje, ze mi v lete rikali, ze to v Thajsku nebude problem. Chlapek rika, ze je to divny. Jana se pta, zda muze zavolat nebo napsat email na ambasadu v Chang Mai a on rika, ze ne, protoze pouze odpovidaji na dotazy ostatnich ambasad a sami nikam nepisou. Jedina moznost jak ziskat vizum je prinest pas do Prahy, ufff. Unavilo nas to a tak se jdeme dal slofika.
V Chang Mai je o poznani chladneji nez v Bangkoku a ani vetrak dnes nepoustime. Vecer jdeme na nocni trh. Chceme jit u McDonalda na WC, ale maji ho v druhem patre budovy. Jdeme tam a blizko zachodu je agent DHL. Ptame se na cenu a dobu doruceni pasu do CR. 250g dokumentu stoji 856B a v Praze bude za 2-3 dny. To je dobry, protoze podle www.dhl.cz smer Praha - Thajsko stoji 1300,-kc. Bohuzel formular na vizum mam v hotelu. Je neco po 20:00 a maji mit otevreno do 22:00. Jeste jednou se zenske zeptame, zda maji opravdu do 22:00 a rikame ji, ze jeste prijdeme. Je to docela dalka a tak se vracime v 21:20 a k memu prekvapeni na obchodu vysi cedule, ze je otevreno az zitra od 13:00. Dnes je proste spatny den.

2.12. Chang Mai - sobota
Dopoledne se poflakujeme po meste a v 13:00 jsme u agenta DHL. Bez problemu odesilame pas Bukimu do prace. Projdeme par watu, zjistujeme ceny za pujceni motorky a ceny za trek.
Vice o cenach treku "v poznamkach z Thajska"
V dobe konani zemedelske vystavy Royal Expo Garden se kazdou sobotu a nedeli kona nocni trh na ulicich v centru stareho mesta (tam, kde bydlime). Po zbytek roku jsou jen v sobotu. V jedne ulici meli podium, kde male deti tancili a zpivali. Na trhu bylo strasne moc lidi, takze nas po 2 hodinach prestal bavit a jdeme domu spat.

3.12. Chang Mail - nedele
Ted mi chybi dopsat mesic v Thajsku - nemam to ani v sesite. No snad to nekdy dodelam.