sipka Den: 3.10_-_9.10 sipka
Kaili Xijiang a Zhijin Caves

3.10.
V 7:55 jsme na autobusaku. Listek je za 50Y, coz nevypada dobre. Taky, ze jo. Cesta trva 8 hodin. Jedeme pres kopce, teda spise se ritime a hodne Cinanu na to reaguje zvracenim. Ja i Madla jsme chteli sedet u okynka a tak sedime na jinych sedackach. Ja vyfasoval Cinana, ktery jede se 2 zenskymi a 2 detmi, ktere sedi pres ulicku. Po prvni hodine zacali vsech 5 zvracet a vydrzelo jim to az do Kaili. Bleeee to byla jizda. Nejlepsi bylo, ze okolo 12 se zastavilo na obed. Ja si dal smazene maso se zelenou, ryzi a smazene chilli papricky. Super basta, ani to moc nepalilo. No a po obede, kdyz se sotva autobus rozjel se moje 5-tice opet pustila do zvraceni. To uplne zbytecne investovali do obeda. Ridic jede jako o zivot, kdyz se zvraci nezastavuje. Jedine co ho prinutilo zastavit (mimo nabirani lidi) bylo, kdyz deti chteli na velkou. Silnice po teto trase byla uz opravena, ale stejne jsem byl rad, kdyz jsme prijeli do Kaili. To byla drsna jizda. V Kaili prsi, ale rychle nachazime hotel s doormitory. Dokonce je stejne jak v Yangshuo cely pokoj jen pro nas :-)
Jdeme na chvli do meste na nocni trh a internet.
ps. smazene chilli papricky pali vice kdyz jdou ven, nez kdyz jdou dovnitr.

4.10.
Chceme jit do mistniho parku, ale nemuzeme ho najit. Stejne zacalo prset. Prsi cely den, takze posedavame v cukrarne (maji tu i kaficko), na internetu a trosku courame po meste.

5.10.
Jedeme 3 hodiny do vesnice Xijiang odkud Madla naplanovala 3 denni trek (jak pisou v LP). Bohuzel nemame mapu. No nic. Vyrazime nahodne do kopcu. Madla uz minule, kdyz jsem sli do Pingao rikala, ze si priste musi nejake veci nechat v hotelu, ale nejak na to zapomnela, tak si po par hodinach stezuje na tezky batoh.  Ja sice mam pulkilovou konzervu sunky (cinska sunka, ale fakt dobra), ale nemam tolik zbytecnosti, takze to docela jde. No zase mam vice vody. Neco pred 17 hodinou narazime na konec cesty. Zda se nam, ze by to mohlo jit po kamenech v potoku a tak se po nich drapeme do kopce. Za cca. 45 minut dojdeme do mist odkud se nikam neda. Tak to otocim a jdeme potokem zpatky. Kdyz uz mame opet boty, tak Madla hodila placaka do vody. Jeste, ze mela na brise maly batoh, takze je jen mokra a jinak se ji nic nestalo. Vlastne ma natrzene kalhoty.

okoli vesnice Xijiang    okoli vesnice Xijiang   Madla na treku okolo Xijiangu
(fotky jsou trosku horsi, protoze byla porad mlha a to digitak nema moc rad)

Uz se zacina stmivat a uz vime, ze do 20 minut je tma. Cestou jsme videli senik, takze se vracime a jdeme k nemu. Dorazime k baraku, ktery ma zdi a samozrejme zavrene dvere. Nastesti je prednim rovinka, kde se da lezet. Jinak vsude v kopcich je bud sraz nebo rovinka, kde se pestuje ryze, takze se tam take neda prespat. Madle je porad zima, ale jinak je noc v pohode.

6.10.
Rano se vracime smerem k vesnici odkud jsme vysli. Asi si ten trek budeme muset prodlouzit o dalsi den. Kousek pred vesnici se davame pomerne sirokou cestou (projde tu kun) do kopce. Tuhle cestu jsme vcera nevideli. Dalsi 2 hodiny porad do kopce. Pak 2 hodiny po hrebenovce. Potkavame par lidi, kteri ukazuji, ze je to dobry, co s sebou tahneme. Jeden deda na nas neco rika a ukazuje, ze dalsi vesnice je daleko (teda aspon si myslime, ze to ukazuje). My frajersky, ze OK pohodicka. Jeste trosku stoupame a uz jdeme v mlze. Okolo 18:00 usuzujeme, ze dal nedojdeme a vracime se na place, ktery jsme pred 15 minutami minuly. Na jednom kraji je hovno, ktere se snazim uklidit, ale misto toho ho jen rozpulim a silene, fakt silene smrdi. Povecerime a mezitim opet prisel ten deda a ukazuje, ze za hodinu je tma a bezi do vesnice odkud jsme prisli. Docela tu fouka a jak je mlha, tak nas obcas zkropi drobne kapicky vody. Jde to prezit, horsi je, ze toto misto asi slouzi jako suchy zachod. No lepsi neni, takze zustavame. Lehneme do spacaku a zacne prset. Po par hodinach spacak nevydrzi a lezim v louzi. Hovne silene smrdi, to byl muj vrcholovej napad do nej stourat. Z Madly je uz nanuk, ja lezim slipama v louzi ;-) Blby je, ze sem byla jilovita cesta a v poloseru je blbost jit zpet. Jak je mlha, tak sice neni videt mesic, ale je trosku svetlo. Chvilemi spim, ale je to peklo.

7.10.
Rano, kdyz se konecne rozednelo tak chci uz jit, ale Madla rika "jeste chvilku". Ani po dalsi hodine neprestalo prset, tak proste vstavam. Madla nakonec take vstane. Zjistuji, ze jsem sice mel pres batoch plastenku, ale stejne je dost veci mokrych. Navic se suchy zachod zmenil na mokry. Jdeme do vesnice a porad prsi. Ve vesnici si dame polevky a uz jede autobus do Kaili. Na dalsi trekovani v tehle oblasti kasleme. Bohuzel ma autobus jedno kolo pichnute, takze jeste cekame na vymenu.

---
Nevim proc, ale porad mam tendence srovnavat Indii s Cinou. Mozna je to tim, ze obe zeme maji pres miliardu lidi. Srovnavat se to ale neda. Nevim jak jsou na tom Cinane duchovne, ale materialne jsou v jinem stoleti nez Indove. V Cine jsem videl tak 15 zebraku za celou dobu. Vsude je cisto. Na vesnicich urcite hodne makaji za malo penez, ale nevypadaji, ze umiraji hlady. Jsou tu samozrejme lidi, co maji maly kramek, ktery zaroven slouzi jako bydleni. Na druhou stranu, ale lidi ve mestech vypadaji slusne a klidne jedou jednu zastavku autobusem za 1Y misto aby sli pesky. Nejsou tu zadny cykloriksaci.
Kdyz v Cine opravovali pichle kolo, tak meli pneumaticky sroubovak. V Indii povolovali srouby rucne. V Cine, kdyz se stavi nebo opravuje, tak je na stavbe videt tezka technika. V Indii 90% (toho co jsem videl) delali rucne. Klidne zenske nosily cihly do 3 patra po schodech.

V Kaili jsme cekali 2 hodiny na autobus do Guiyangu. Bohuzel mel klimatizaci, takze byla docela zima. Z Guiyangu hned pokracujeme do Anshungu. Hotel , ktery doporucuje LP samozrejme 2x zdrazil. Nastesti je pred hotelem zenska, ktera nas dovede do jineho. Je to kousek, ale tak schovane, ze bychom to sami urcite nenasli. Pokoj bez koupelny a WC, chteji docela dost, ale je uz 22:00, mame vsechno mokre a tak to bereme.
Bohuzel v koupelne nejak netece tepla voda.
Spacaky susime na chodbe, ale vidim to spatne.

8.10.
Cely den prsi.  Chodime v sandalkach a boty susime v hotelu. Navsteva internetu, trziste, courani po meste. Nic vic nedelame.
Jo jeste kupujeme listek do Kunmingu. V LP pisou, ze sehnat lehatko je mozne jen virtualne a ze je lepsi se vratit Guijangu. U okynka s listkami nas zenska vyslechne, napise cislo vlaku do pocitace a ukaze nahoru a ukazuje "2". Ok. Jdeme nahoru, jsou tu jen same kancelare, tak pokracujeme do 3 patra. Zde je vse zamceno. Vracime se tedy do 2 patra a vecpeme se k jednomu nadrazakovi do kancelare. Davam mu do roky papir, kde je napsano Kunming, hard sleeper, 9.10.2006 (anglicky + cinsky). Chlapek to me dobre precetl, ale ukazuje, ze jeho kolega tu neni a vyhazuje nas. Nastesti jdou okolo 2 nadrazacky a on jjim dava papirek do ruky. Oni kyvnou, usadni nas do jine kancelare a jedna zenska nekam odbehne. Za 5 minut prinesla nejaky papir a posilana nas zpet k pokladne. Tam si to vezmou a prodaji nam lehatka do Kunmingu. Huraaaa. Cestou do hotelu jeste kupujeme cinskou trzistovou tasku.

9.10.
Vstavame v 6:30. Do tasky davame spacaky, moje polstare a Madly trekovky. Vsechno silene mokre. Moje boty s litosti nechavam v kosi. Uz jsou docela roztrhane, ale hlavne silene smrdi. Mel jsem je oblibene. Skoda. Koupil jsem je v roce 2003 v Pekingu za 300,- kc. Jdeme na MHD a presouvame se na autobusak, odkud jedeme 3.5 hodiny autobusem do mesta Zhijin. Pak 45 minut jedeme mistnim autobusem do arealu Zhijin Cave. Jsou to podle Cinanu jedny z nejvetsich krapnikovych jeskyni na svete. Do jeskyni se musi ve skupince s pruvodcem. Nastesti tu zrovna ceka skupinka Cinanu. Jdeme s nimi. Je skoda, ze neumime cinsky, protoze prichazime o mistni pohadky, ktere predstavuji krapniky. Cesta komplexem jeskyni je dlouha 10 km. Napis "prvni jeskyne" je umisten na skale v lesiku. S Madlou se smejeme a rikame si, ze teda takove jeskyne jsme si nepredstavovali.
Zhijin Caves    Zhijin Caves   Zhijin Caves
Nastesti po 200 metrech je vstup do pravych krapnikovych jestkynich. Je docela skoda, ze tu vybudovali sirokou betonovou cestu. Cely komplex je pokryty signalem od China Mobile, takze nejen, ze mezi krapniku jsou videt BTS, ale hlavne porad nejaky cinan telefonuje. Hodne krapnikovych utvaru je barevne nasviceno. Jeden vypada jako vanocni stromecek -> to je jedine co jsme poznal i bez pruvodce. Jedna z Cinanek umi anglicky a tak nam obcas preklada vypraveni pruvodkyne. Dozvidame se, ze teplota je v jeskynich celorocne mezi 16-19 stupni C a ze cestou vyslapneme 250 schodu. U nejlepsich krapniku sedi fotografove a muzete se za 20Y nechat nafotit profikem se svetly. Jeskyne jsou fakt super. To docela velke vstupneza to urcite stoji. Prohlidka trva cca. 3 hodiny. Hned po prohlidce skaceme na autobus zpet do mesta. Tam zrovna jede autobus zpet do Anshunu. Vyslo to skvele. Mame jeste hodinu na vyzvednuti batohu a jede vlak do Kunmingu.